Δευτέρα 26 Μαΐου 2025

Eκπαιδευτική Ρομποτική " Μπορούμε να ζήσουμε στον Άρη?"

  Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: «Μικροί Εξερευνητές»


Το βραβείο που λάβαμε από το διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής στον οποίο συμμετείχαμε.







Στόχοι


1.     Να γνωρίσουν ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι
2.    Να γνωρίσουν ότι η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα και να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο  τη σημασία που έχουν στη ζωή των ανθρώπων.

3. Να  συγκρίνουν τις συνθήκες που επικρατούν στη Γη και τον Άρη και να εξάγουν συμπεράσματα ως προς τη δυνατότητα ύπαρξης ζωής στον Άρη.

4.   4. Να γίνουν ικανά να προγραμματίζουν εργαζόμενα σε ομάδες, αναπτύσσοντας δεξιότητες συνεργασίας, τα ρομπότ ώστε να κινούνται πάνω στο ταμπλό αποκτώντας δεξιότητες χωρικής κίνησης και προγραμματισμού.

        

      Εξερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις σχετικά με το πλανητικό σύστημα και το διάστημα.

    Στη συνέχεια Τα παιδιά με τη βοήθεια της οικογένειάς τους ενεπλάκησαν  σε μικρές ερευνητικές διαδικασίες προκειμένου να συλλέξουν πληροφορίες για τους πλανήτες, με έμφαση τη Γη και τον Άρη. Τις πληροφορίες τις παρουσίασαν στους συμμαθητές τους, με τη χρήση βιβλίων ηλεκτρονικών σελίδων, φωτογραφιών ή αφισών που έφεραν από το σπίτι τους.                                                                               


                                                                                                                    






    Το υλικό που φέραμε από το σπίτι για να μελετήσουμε ήταν αρκετό και το συμβουλευόμασταν συχνά.



    Παρατηρήσαμε τη θέση των πλανητών σε σχέση με την απόστασή τους από τον ήλιο και την απεικονίσαμε με το σώμα μας ή με ζωγραφική. Δημιουργήσαμε έτσι το ηλιακό μας σύστημα.                                                                                                       

    

Φ  Φορέσαμε κορδέλες ανάλογες με το χρώμα των πλανητών και αναπαραστήσαμε το πλανητικό μας σύστημα. Επειδή δεν έχουμε χώρο μέσα στη τάξη μας, πήγαμε στο γυμναστήριο.



  

    

                                            

Άσκηση σε ηλεκτρονικά παιχνίδια σε μικρές ομάδες στους 3 υπολογιστές του σχολείου, αλλά και στο σπίτι.


              





  


      Η ζωή των αστροναυτών που είδαμε σε video και βιβλία, μας έκανε μεγάλη εντύπωση και τη Τσικνοπέμπτη ντυθήκαμε όλοι αστροναύτες στο σχολείο.

     

     


Η 







     

   Μελετήσαμε τις συνθήκες που επικρατούν στον ΄πλανήτη Άρη και τις συγκρίναμε με αυτές που επικρατούν στη Γη. Βρήκαμε έτσι τις δυσκολίες που θα έχει ο άνθρωπος εάν θελήσει να ζήσει στον Άρη. Ακόμα βρήκαμε λύσεις για τις διορθώσουμε.   


Προσάραξη διαστημοπλοίου στον Άρη



            Με τη προτροπή των γονέων και με μεγάλη χαρά παιδιά και εκπαιδευτικοί αποφασίσαμε να συμμετέχουμε με φυσική παρουσία στο περιφερειακό διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής στο Ηράκλειο στις 6/3/2025. 

Καθίσαμε και μελετήσαμε τι εργασίες είχαμε να κάνουμε για να ετοιμαστούμε για το διαγωνισμό. Μελετήσαμε τις λύσεις που είχαμε βρει για να γίνει ο πλανήτης Άρης βιώσιμος και κατασκευάσαμε τις συσκευές που χρειαζόμαστε και τη πίστα με την επιφάνεια του Άρη.


Μάθαμε τα λόγια που θα συνόδευαν το ταξίδι του ρομπότ και θα εξηγούσαν τι συσκευές χρησιμοποιούμε και για ποιο λόγο. 

    Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την υπέροχη εμπειρία που είχαμε. 

Περιφερειακός διαγωνισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής Κρήτης




       Αμέσως μετά είχε σειρά ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2025. Ετοιμαστήκαμε και στείλαμε το video της συμμετοχής μας. Τα σχόλια που ακούσαμε ήταν πολύ θετικά και το βραβείο σημαντικότατο. 

      Πήραμε το βραβείο κατανόησης αλγορίθμων.

     Απολαύστε το video της συμμετοχής μας.

     


        Κατά τη διάρκεια του προγράμματος σε κάθε αφορμή χορεύαμε και παίζαμε.



     





     Την ελεύθερη ώρα μας ασχολούμασταν με ζωγραφική όσων είχαμε μάθει, τα οποία και παρουσιάζαμε στους υπόλοιπους.

     


   






     Κάναμε ασκήσεις και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας .

      



Τέλος αξιολογήσαμε εμείς οι μαθητές το πρόγραμμα, αρχικά όλοι μαζί στην ολομέλεια και ύστερα ατομικά.

     


     Γιορτάζοντας τη λήξη της σχολικής χρονιάς πήγαμε μια εκδρομή που διοργάνωσαν οι γονείς μας στο Καμπάνι Ακρωτηρίου και εκεί κάναμε τη γιορτή μας. Κατά τη διάρκειά της αναφερθήκαμε στη πορεία του προγράμματος και στο σημαντικό βραβείο που κερδίσαμε. 

Τ  Πληροφορήσαμε ακόμα τους παλιούς μας συμμαθητές που τώρα φοιτούν στη πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου.