Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024

28η Οκτώβρη

 Μέσα από βιβλία, εφημερίδες και εκπαιδευτικά video μάθαμε τι γιορτάζουμε την 28η Οκτώβρη.

Η 28η Οκτωβρίου 1940 - Τι γιορτάζουμε ; - Μαθαίνουμε κι αλλιώς !


Δραματοποιήσαμε σε μικρές ομάδες, κάποιες σκηνές από τα γεγονότα. ( Οι γυναίκες πλέκουν ρούχα και κουβαλούν τρόφιμα)




Πώς μπορούμε να εξηγήσουμε στα παιδιά μια τόσο δύσκολη έννοια όπως η ειρήνη;

Ένα πρωτότυπο βιβλίο με παραθυράκια, που μας βοήθησε να καλλιεργήσουν τα παιδιά την αξία του σεβασμού στη διαφορετικότητα και να συνειδητοποιήσει τη σημασία της συναδέλφωσης και της ειρήνης.


Είδαμε εικόνες πολέμου και εικόνες ειρήνης, τις περιγράψαμε και προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα των εικονιζόμενων. Τέλος φτιάξαμε φύλλο εργασίας.

Μέσα από ένα παραμύθι καταλάβαμε καλύτερα τα γεγονότα της 28η Οκτώβρη 1940. 
28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 " ΕΝΑ ΑΛΗΘΙΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ"



Φτιάξαμε σημαίες για να κρατάμε στη παρέλασή μας και να τις πάρουμε σπίτι μας.




Συνθέσαμε τις λέξεις " ΑΕΡΑ " και " ΟΧΙ'.




Μάθαμε τραγούδια δεν χορταίνω να βλέπω τον ήλιο, βάζει ο Ντούτσε τη στολή του και τον Εθνικό Ύμνο.





Κάναμε πρόβα για τη παρέλαση που θα κάναμε μαζί με τα άλλα νηπιαγωγεία την ημέρα της γιορτής.


Τη Παρασκευή 25 Οκτωβρίου που ήταν η ημέρα της γιορτής, συγκεντρωθήκαμε όλα τα νηπιαγωγεία 12ο,18ο και 26ο και μιλήσαμε για τα γεγονότα του 1940, τραγουδήσαμε τραγούδια και τελειώνοντας όλοι μαζί κάναμε μια μικρή παρέλαση στην αυλή του σχολικού μας συγκροτήματος. Τελειώνοντας τραγουδήσαμε στους γονείς μας τα τραγούδια που μάθαμε και ψάλλαμε τον Εθνικό μας Ύμνο.












Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024

#EUCodeWeek 2024 - Με δύο συμμετοχές το νηπιαγωγείο μας!

 

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού του 2024 θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 27 Οκτωβρίου.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που προωθεί τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία μέσω του προγραμματισμού και άλλων δραστηριοτήτων του τομέα της τεχνολογίας. Η πρωτοβουλία στόχο έχει να προβληθεί ο προγραμματισμός, να παρουσιάσουμε στους νέους, στους ενήλικες και στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας πώς μπορείς να δώσεις πνοή στις ιδέες σου μέσω της συγγραφής κώδικα, να απομυθοποιηθούν οι σχετικές δεξιότητες και να έρθουν πιο κοντά ενδιαφερόμενα άτομα για να αυξήσουν τις γνώσεις τους.
Το 26ο Νηπιαγωγείο Χανίων συμμετέχει στην Code Week 2024 με δύο δραστηριότητες

1η Δραστηριότητα) ΠΕΣ ΒΡΕΣ 

Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το Beebot όπου οι παίκτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις που ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα και να προγραμματίσουν το ρομπότ να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

Είναι μια δραστηριότητα που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό και απευθύνεται σε νήπια που τώρα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν το beebot. Ο ενθουσιασμός αυτής της ομάδας δε κρύβεται!









Η πίστα του Beebot είναι ένα επιδαπέδιο πλέγμα το οποίο απεικονίζει αντικείμενα που ξεκινούν από τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Επίσης, περιλαμβάνονται και 24 κάρτες αποστολής.

Ο παίκτης επιλέγει μία κάρτα αποστολής, η οποία τον καλεί να αναγνωρίσει ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, ποιο ξεκινά από ένα συγκεκριμένο γράμμα. Μόλις ο παίκτης βρει το αντικείμενο, προγραμματίζει το ρομπότ να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.

Αρχικά τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν προγραμματίζοντας το σώμα τους, στη συνέχεια και μετά από πολλές ασκήσεις φωνολογικής επίγνωσης, προγραμμάτισαν τις μελισσούλες.

Αυτές έλεγαν και έψαχναν γράμματα και αντικείμενα που άρχιζαν από το γράμμα της κάρτας που είχαν στη τύχη επιλέξει.














Η δραστηριότητά μας ανέβηκε στο ομαδικό padlet - χάρτη της Ελλάδος.









To πιστοποιητικό συμμετοχής στην Εβδομάδα Προγραμματισμού



2η δραστηριότητα) Τα Ηλιοτρόπια

Οι μαθητές σε ομάδες ή ατομικά, με βάση τον πίνακα "ΤΑ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ" του Ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ βαν Γκογκ δημιουργούν με κώδικα τη/τις δική-ές τους ανθοδέσμη-ες.

Αρχικά παρατηρούν τον πίνακα και τον αναλύουν για τις τεχνικές, υλικά, τεχνοτροπίες που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος.

Έπειτα συζητούν και ξεχωρίζουν τα μέρη των ηλιοτρόπιων (σπόροι, πέταλα, βλαστός/μίσχος, φύλλα). Ο/η εκπαιδευτικός δείχνει και τις αντίστοιχες καρτέλες (υπάρχουν στο padlet/υλικά).











Αποφασίζουν ανά ομάδα ή ατομικά ποια λουλούδια θα δημιουργήσουν στο δικό τους βάζο και με ποια υλικά. Για παράδειγμα παπαρούνες ή μαργαρίτες ή τουλίπες κα. κατασκευάζοντάς τα ή με χαρτόνι ή με υλικά της φύσης ή ανακυκλώσιμα υλικά ή lego κα.

Κάθε ομάδα ή μαθητής τοποθετεί τις καρτέλες για τον κώδικα που θέλει να χρησιμοποιήσει ώστε να συνθέσει τη/τις δική-ές τους ανθοδέσμη-ες. Έχοντας μπροστά του ένα βάζο είτε με χαρτόνι είτε ζωγραφισμένο είτε με όποιο άλλο υλικό που επιθυμεί δημιουργεί τον κώδικα με τις καρτέλες. Για παράδειγμα:

ΜΙΣΧΟΣ - ΜΙΣΧΟΣ - ΜΙΣΧΟΣ - ΣΠΟΡΟΙ - ΣΠΟΡΟΙ - ΣΠΟΡΟΙ - ΠΕΤΑΛΑ - ΠΕΤΑΛΑ - ΠΕΤΑΛΑ - ΦΥΛΛΑ - ΦΥΛΛΑ - ΦΥΛΛΑ - ΦΥΛΛΑ - ΦΥΛΛΑ - ΦΥΛΛΑ.

Αφού έχει φτιάξει τον κώδικα που επιθυμεί τοποθετεί τα υλικά και το είδος του λουλουδιού που έχει αποφασίσει να συνθέσει μέσα στο βάζο. Αν έβαλε, όπως παραπάνω 3 φορές το μίσχο θα ζωγραφίσει/τοποθετήσει τρεις μίσχους στο βάζο, έπειτα τρεις κύκλους σπόρων κ.ο.κ.

















Ευχαριστούμε την Code Week, ευχαριστούμε τους φίλους και συνεργάτες μας!

Και του χρόνου!!!



Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

Φθινόπωρο - Φύλλα - Σταφύλι - Μυθολογία

 Συνεχίζοντας τη θεματική Φθινόπωρο βγήκαμε να παρατηρήσουμε και να συλλέξουμε φύλλα.


Χωριστήκαμε σε μικρές ομάδες και κάθε ομάδα πήρε από μια τσάντα για να βάζει τα φύλλα που συλλέγει από το δρόμο που οδηγεί στο σχολείο μας. Άλλες ομάδες θα μάζευαν φύλλα πάνω από τα δέντρα και άλλες από κάτω.


Επιστρέφοντας καθίσαμε και είπαμε τι παρατηρήσαμε.


Στη τάξη μας δημιουργήσαμε τη κύρια Πάνω και το κυρίο Κάτω που αντί για μαλλιά είχαν φύλλα.


Γλυκό σταφύλι

Αρχικά διαβάσαμε τη συνταγή που είπαμε είναι κώδικας και πρέπει να την ακολουθήσουμε κατά γράμμα. Δοκιμάσαμε και τη ποικιλία σταφίδα και βρήκαμε ότι μας αρέσει πολύ!


Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες, καθαρίσαμε τις ρόγες και τις τοποθετήσαμε σε ποτήρια. Κάθε ομάδα 3 ποτήρια σταφίδα και 1 ποτήρι ζάχαρη.


Τοποθετήσαμε στη κατσαρόλα σύμφωνα με τη συνταγή τα υλικά και το ψήσιμο το ανέλαβαν οι δασκάλες μας.



Διακοσμήσαμε τη συνταγή σε ατομικό φύλλο εργασίας για να τη βάλουμε στο φάκελο μας.


Ο θεός Διόνυσος και οι Τυρρηνοί πειρατές. 

Μιλήσαμε και θυμηθήκαμε το Θεό Διόνυσο - το Θεό του Κρασιού. Στη συνέχεια η νηπιαγωγός μας, μας διηγήθηκε το μύθο ενώ συγχρόνως τον ζωγράφιζε. Δημιουργήθηκαν έτσι τρεις σκηνές. 


Παρατηρήσαμε την εικόνα του αγγείου και βρήκαμε ποια σκηνή παριστάνει. 

Αναδιηγηθήκαμε την ιστορία, απαντήσαμε σε ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας και τοποθετήσαμε τις σκηνές σε χρονολογική σειρά.

Τέλος ζωγραφήσαμε μια σκηνή που επιλέξαμε εμείς από την ιστορία, με τη σύμβαση να την βάλουμε μέσα σε κύκλο όπως στο αγγείο.




Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

 

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση. Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, η ημέρα γιορτής του Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτης άγιος των ζώων.


Τη Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024, ήρθαν συμμαθητές μας στο σχολείο και έφεραν κάποια δικά τους κατοικίδια ζωάκια. Τις προηγούμενες μέρες είχαμε στείλει στους γονείς ενημερωτικό email με το οποίο τους ενημερώναμε για αυτή τη δραστηριότητα που ετοιμάζαμε.




Αρχικά τα παιδιά παρατήρησαν τα ζωάκια και στη συνέχεια στην ολομέλεια, μας ανέφεραν πληροφορίες που γνωρίζουν για τα ζώα και μας ανέφεραν αν έχουν κατοικίδια. Διαβάσαμε βιβλία πληροφοριών για τα ζώα που έχουμε στο σχολείο μας.

 Συζητήσαμε για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ζώων και δημιουργήσαμε μια αφίσα.


Ζωγραφίσαμε τα μικρά ζωάκια που μας επισκέφτηκαν χωρίς δεσμεύσεις χρώματος κλπ.

Τραγουδήσαμε το τραγούδι " όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι"



Και "τα Καβουράκια"


Το μεσημέρι κρατώντας οριγκάμι σκυλάκια που φτιάξαμε τραγουδήσαμε τα καβουράκια στους γονείς μας.


Τη Δευτέρα μάθαμε το τραγούδι " η μικρή αράχνη" από τον εγγονό της κυρίας μας που μας το έστειλε σε video.  Το μεσημέρι το τραγουδήσαμε στους γονείς μας.

Αν θέλετε να το ακούσετε πατήστε το παρακάτω σύνδεσμο.

https://photos.app.goo.gl/CeiAmm3fG9tk4vXs5

Βέβαια γίναμε και ζωάκια και παίξαμε πολύ όμορφα!!

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024

Φρούτα Φθινοπώρου - Σταφύλι

 Το Φθινόπωρο έχει πολλά νόστιμα φρούτα! Τα παιδιά είναι καλό να μάθουν να τα γνωρίσουν και να μάθουν να τα τρώνε.

Πριν λίγες μέρες στείλαμε στους γονείς email -  ενημερωτικό σημείωμα και τους ενημερώναμε για την πρόθεσή μας να αναπτύξουμε τη συγκεκριμένη θεματική προσέγγιση. 

Τους παρακαλούσαμε ακόμα να ακολουθήσουν τις οδηγίες μας και να μας φέρουν τα παιδιά φθινοπωρινά φρούτα.

Ήρθαν πάρα πολλά φρούτα, τα παρατηρήσαμε και φάγαμε φρουτοσαλάτα.

Μάθαμε πόσο υγιεινά είναι και πόσο απαραίτητα είναι για την υγεία και τη σωστή μας ανάπτυξη.









Γνωρίσαμε πως λέγονται και τα ομαδοποιήσαμε.



Ψηφήσαμε στο πίνακα το αγαπημένο μας φρούτο και στη συνέχεια σε ατομικό φύλλο εργασίας.


Τραγουδήσαμε με χαρά το τραγούδι τσιριτίρι τσιριτρό.


ΣΤΑΦΥΛΙ

Παρακολουθήσαμε την ενημέρωση που μας έκανε ο επιστήμονας από τη ψηφιακή μας εγκυκλοπαίδεια για το πως φτιάχνεται το κρασί.


Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 2 ομάδες, διαλέξαμε τη σωστή ποικιλία σταφυλιών και αφαιρέσαμε τα στέμφυλα όπως έλεγε ο επιστήμονας. Με τα χέρια και με πολλή όρεξη πατούσαμε τις ρόγες μέχρι που βγήκε αρκετός μούστος.

Στη συνέχεια τον βάλαμε σε μπουκάλια - βαρέλια για να παρακολουθήσουμε τη ζύμωση και να γίνει .... κρασί!!


Χαρούμενοι βγάλαμε μια ομαδική φωτογραφία. Κρίμα που δε μπορείτε να δείτε τη χαρά μας.


Ζωγραφίσαμε την εμπειρία μας.


Τις επόμενες μέρες παρατηρούσαμε το βρασμό και μυρίζαμε το μούστο.