Τρίτη 17 Ιουνίου 2025

"Φτιάχνω και φροντίζω τον κήπο μας”

Ανάπτυξη Δράσης Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας

Τίτλος Δράσης  - "Φτιάχνω και φροντίζω τον κήπο μας”







 








Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Ως προς τις γνώσεις
Να κατανοήσουν τη σημασία του σχολικού κήπου σαν μέσο προστασίας του περιβάλλοντος.
Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές για τη φροντίδα των φυτων
Να μάθουν τις ωφέλειες της συνεργασίας και της συλλογικότητας.
Ως προς τις δεξιότητες
Να αναπτύξουν κινητικές δεξιότητες μέσα από τις εργασίες τους στον κήπο
Να καλλιεργήσουν τη παρατηρητικότητα τους παρακολουθώντας την ανάπτυξη των φυτών.
Να γίνουν ικανά να επιλύουν προβλήματα και να αναπτύξουν τη δημιουργική τους σκέψη, λύνοντας προβλήματα που παρουσιάζονται και αξιοποιώντας καταστάσεις.
Ως προς τις στάσεις
Ανάπτυξη σεβασμού προς το περιβάλλον και ανάληψη ευθύνης για τη φροντίδα του.
Προώθηση της ιδέας του ενεργού πολίτη μέσα από τη συμμετοχή τους σε δράσεις.


Φάσεις Υλοποίησης Δράσης

Διερεύνηση 

Έγινε μια παρατήρηση στον αύλειο χώρο και στη συνέχεια  συζήτηση στην ολομέλεια για το θέμα που ήδη έχουμε παρατηρήσει στην αυλή μας και τον κήπο μας, απαντώντας στις ερωτήσεις.

Γιατί θέλουμε να δημιουργήσουμε κήπο στο σχολείο μας? Τι θέλουμε να φυτέψουμε?  Ποιος μπορεί να μας βοηθήσει? Τι υλικά και εργαλεία θα χρειαστούμε?

Προετοιμασία/Σχεδιασμός 

Συζήτηση και καταγραφή σχετικά με το τι γνωρίζουμε για τα φυτά

Ενδεικτικές ερωτήσεις οι οποίες έγιναν αρχικά αλλά και στη διάρκεια υλοποίησης της δράσης .

-Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει;

-Με ποιο τρόπο μπορούμε να  απομακρύνουμε τις γάτες από τις φράουλες;

-Πού πρέπει να πάνε μετά τα κλαδιά που θα κλαδέψουμε; Είναι σκουπίδια; Είναι για πέταμα;

-Τι φυτά θα φυτέψουμε

Αναζητήσαμε πληροφορίες για τα παραπάνω από πηγές όπως: ίντερνετ, βιβλία, φορείς και άτομα που γνωρίζουν το θέμα λόγω της δουλειάς τους. Ήρθαμε  σε επαφή με την υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Χανίων και το Σύλλογο γονέων για να προγραμματίσουμε  συνεργασίες στη δράση μας.

Υλοποίηση

Η υλοποίηση της δράσης θα πραγματοποιήθηκε στο πεδίο - αύλειος χώρος  του σχολείου. Μετά από τις αποφάσεις που πήραμε από κοινού με το Σύλλογο γονέων κλαδέψαμε και συγκεντρώσαμε τα κλαδιά από τα υπάρχοντα φυτά. Έπειτα ρίξαμε χώμα και αρχίσαμε να φυτεύουμε τα φυτά που μας προμήθευσε ο σύλλογος γονέων. Αυτά ήταν λουλούδια, φράουλες, βότανα. Αυτή η δράση  έγινε τμηματικά. Οργανώσαμε ομάδες εργασίας με  υπεύθυνους  μαθητές για τη συλλογή ξερών κλαδιών, για τα  φυτέματα, το  πότισμα. Στα αρχικά στάδια είχαμε τη βοήθεια γονέων και της προέδρου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων 18ου δημοτικού σχολείου και 18ου και 26ου νηπιαγωγείων.

Επικοινωνία-Διάχυση  

Η δράση μας και τα αποτελέσματά της κοινοποιήθηκαν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς από τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, καθώς και γονείς του 26ου νηπιαγωγείου.

 Αναστοχασμός   

Τελειώνοντας στην ολομέλεια συζητήσαμε, μοιραστήκαμε σκέψεις και συναισθήματα και εξάγαμε συμπεράσματα. Αναστοχαστήκαμε σχετικά με το αν πετύχαμε το στόχο μας, αν θέλουμε να συνεχιστεί, αν είναι χρήσιμο ν' αλλάξουμε κάτι, να επαναπροσδιορίσουμε κάποια θέματα που δε λειτούργησαν ή δεν μας άρεσαν. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιήσαμε τη φράση  “τι μου άρεσε... τι θα άλλαζα!”





















Ένα βιβλίο - παραμύθι για το κήπο μας.
















Δευτέρα 26 Μαΐου 2025

Eκπαιδευτική Ρομποτική " Μπορούμε να ζήσουμε στον Άρη?"

  Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: «Μικροί Εξερευνητές»


Το βραβείο που λάβαμε από το διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής στον οποίο συμμετείχαμε.







Στόχοι


1.     Να γνωρίσουν ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι
2.    Να γνωρίσουν ότι η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα και να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο  τη σημασία που έχουν στη ζωή των ανθρώπων.

3. Να  συγκρίνουν τις συνθήκες που επικρατούν στη Γη και τον Άρη και να εξάγουν συμπεράσματα ως προς τη δυνατότητα ύπαρξης ζωής στον Άρη.

4.   4. Να γίνουν ικανά να προγραμματίζουν εργαζόμενα σε ομάδες, αναπτύσσοντας δεξιότητες συνεργασίας, τα ρομπότ ώστε να κινούνται πάνω στο ταμπλό αποκτώντας δεξιότητες χωρικής κίνησης και προγραμματισμού.

        

      Εξερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις σχετικά με το πλανητικό σύστημα και το διάστημα.

    Στη συνέχεια Τα παιδιά με τη βοήθεια της οικογένειάς τους ενεπλάκησαν  σε μικρές ερευνητικές διαδικασίες προκειμένου να συλλέξουν πληροφορίες για τους πλανήτες, με έμφαση τη Γη και τον Άρη. Τις πληροφορίες τις παρουσίασαν στους συμμαθητές τους, με τη χρήση βιβλίων ηλεκτρονικών σελίδων, φωτογραφιών ή αφισών που έφεραν από το σπίτι τους.                                                                               


                                                                                                                    






    Το υλικό που φέραμε από το σπίτι για να μελετήσουμε ήταν αρκετό και το συμβουλευόμασταν συχνά.



    Παρατηρήσαμε τη θέση των πλανητών σε σχέση με την απόστασή τους από τον ήλιο και την απεικονίσαμε με το σώμα μας ή με ζωγραφική. Δημιουργήσαμε έτσι το ηλιακό μας σύστημα.                                                                                                       

    

Φ  Φορέσαμε κορδέλες ανάλογες με το χρώμα των πλανητών και αναπαραστήσαμε το πλανητικό μας σύστημα. Επειδή δεν έχουμε χώρο μέσα στη τάξη μας, πήγαμε στο γυμναστήριο.



  

    

                                            

Άσκηση σε ηλεκτρονικά παιχνίδια σε μικρές ομάδες στους 3 υπολογιστές του σχολείου, αλλά και στο σπίτι.


              





  


      Η ζωή των αστροναυτών που είδαμε σε video και βιβλία, μας έκανε μεγάλη εντύπωση και τη Τσικνοπέμπτη ντυθήκαμε όλοι αστροναύτες στο σχολείο.

     

     


Η 







     

   Μελετήσαμε τις συνθήκες που επικρατούν στον ΄πλανήτη Άρη και τις συγκρίναμε με αυτές που επικρατούν στη Γη. Βρήκαμε έτσι τις δυσκολίες που θα έχει ο άνθρωπος εάν θελήσει να ζήσει στον Άρη. Ακόμα βρήκαμε λύσεις για τις διορθώσουμε.   


Προσάραξη διαστημοπλοίου στον Άρη



            Με τη προτροπή των γονέων και με μεγάλη χαρά παιδιά και εκπαιδευτικοί αποφασίσαμε να συμμετέχουμε με φυσική παρουσία στο περιφερειακό διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής στο Ηράκλειο στις 6/3/2025. 

Καθίσαμε και μελετήσαμε τι εργασίες είχαμε να κάνουμε για να ετοιμαστούμε για το διαγωνισμό. Μελετήσαμε τις λύσεις που είχαμε βρει για να γίνει ο πλανήτης Άρης βιώσιμος και κατασκευάσαμε τις συσκευές που χρειαζόμαστε και τη πίστα με την επιφάνεια του Άρη.


Μάθαμε τα λόγια που θα συνόδευαν το ταξίδι του ρομπότ και θα εξηγούσαν τι συσκευές χρησιμοποιούμε και για ποιο λόγο. 

    Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την υπέροχη εμπειρία που είχαμε. 

Περιφερειακός διαγωνισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής Κρήτης




       Αμέσως μετά είχε σειρά ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2025. Ετοιμαστήκαμε και στείλαμε το video της συμμετοχής μας. Τα σχόλια που ακούσαμε ήταν πολύ θετικά και το βραβείο σημαντικότατο. 

      Πήραμε το βραβείο κατανόησης αλγορίθμων.

     Απολαύστε το video της συμμετοχής μας.

     


        Κατά τη διάρκεια του προγράμματος σε κάθε αφορμή χορεύαμε και παίζαμε.



     





     Την ελεύθερη ώρα μας ασχολούμασταν με ζωγραφική όσων είχαμε μάθει, τα οποία και παρουσιάζαμε στους υπόλοιπους.

     


   






     Κάναμε ασκήσεις και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας .

      



Τέλος αξιολογήσαμε εμείς οι μαθητές το πρόγραμμα, αρχικά όλοι μαζί στην ολομέλεια και ύστερα ατομικά.

     


     Γιορτάζοντας τη λήξη της σχολικής χρονιάς πήγαμε μια εκδρομή που διοργάνωσαν οι γονείς μας στο Καμπάνι Ακρωτηρίου και εκεί κάναμε τη γιορτή μας. Κατά τη διάρκειά της αναφερθήκαμε στη πορεία του προγράμματος και στο σημαντικό βραβείο που κερδίσαμε. 

Τ  Πληροφορήσαμε ακόμα τους παλιούς μας συμμαθητές που τώρα φοιτούν στη πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου.

Τρίτη 13 Μαΐου 2025

Χρόνια Πολλά μανούλες!

 Η Γιορτή της Μητέρας, μια ημέρα αφιερωμένη στην τιμή και την εκτίμηση της μητρότητας, είναι μια ευκαιρία να εκφράσουμε την αγάπη και την ευγνωμοσύνη μας προς τις μητέρες μας. Στο 2025, η γιορτή πέφτει την Κυριακή, 11 Μαΐου.

Στις μέρες μας, η Γιορτή της Μητέρας γιορτάζεται με διάφορους τρόπους, ανάλογα με την πολιτιστική παράδοση κάθε χώρας. Συνήθεις τρόποι εορτασμού περιλαμβάνουν την απονομή δώρων, λουλουδιών, ειδικών γευμάτων και προσωπικών εκδηλώσεων ευγνωμοσύνης. Η ημέρα είναι μια υπενθύμιση της ανεκτίμητης συμβολής των μητέρων στη ζωή μας και μια ευκαιρία να εκφράσουμε την αγάπη και την εκτίμησή μας προς αυτές.



Στο 26ο νηπιαγωγείο γιορτάσαμε τη μανούλα μας με χαρά! Της ετοιμάσαμε μια κάρτα με ευχές και ένα μπρελόκ - καρδιά που εμείς τα παιδιά το διακοσμήσαμε.






Μιλήσαμε για τη δική μας μαμά, τι σημαίνει για εμάς, για τι θα της λέγαμε ευχαριστώ κλπ. Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη μητρότητα, εντοπίσαμε κοινά στοιχεία, χρώματα, συναισθήματα κά. 

Διαβάσαμε το παραμύθι της Αγγελικής Βαρελά " Πως γράφεται η λέξη μητέρα" και κάναμε πολλές φωνολογικές ασκήσεις.


 







Κάναμε ομαδική αλλά και ατομική εργασία με τους συμβολισμούς που περιέχει. 









Το μεσημέρι καλέσαμε τις μητέρες μας μέσα στην τάξη μας και τους τραγουδήσαμε. Στη συνέχεια είπαμε  κάθε παιδί ξεχωριστά στη μαμά μας "ευχαριστώ μαμά  γιατί...." Προσφέραμε τη κάρτα με τις ευχές και το μπρελόκ, ενώ εισπράξαμε μια μεγάλη αγκαλιά!!!












Χρόνια Πολλά μανούλες!!!!

Παρασκευή 2 Μαΐου 2025

Πρωτομαγιά!

 

Η πρώτη μέρα του Μάη!

Αυτή την ημέρα γιορτάζει η άνοιξη της φύσης και όλοι μας  βγαίνουμε και πηγαίνουμε βόλτα  για να μαζέψουμε λουλούδια για την κατασκευή στεφανιών!

Το έθιμο αυτό κρατάει από τα αρχαία χρόνια! Για τους αρχαίους Έλληνες ο Μάιος ήταν αφιερωμένος στη θεά της γονιμότητας και της γεωργίας, Δήμητρας και στην κόρη της την Περσεφόνη, που ερχόταν αυτό το μήνα από τον κάτω κόσμο!

Κατά την λαϊκή αντίληψη η άνοιξη συμβολίζει την ελπίδα και την αναγέννηση, κάτι που θέλουν και οι άνθρωποι στα σπίτια τους! Έτσι σε όλα τα σπίτια, φτιάχνουμε το μαγιάτικο στεφάνι, για προστασία, υγεία, και ευτυχία και το κρεμάμε έξω από το σπίτι μας!

Στο σχολείο μας στολίσαμε ένα στεφάνι με ανακυκλωμένα λουλούδια και το εμπλουτίσαμε με τα σύμβολα του! Φτιάξαμε και για το σπίτι μας στεφάνια!




Ακόμα μικρά μοναδικά καδράκια .



Μάθαμε ένα παλιό τραγούδι και το τραγουδήσαμε στους γονείς μας το μεσημέρι.

" Ο Μάιος μας έφτασε, εμπρός βήμα ταχύ....."