Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025

«Απαγορεύεται η μουσική»

 

 «Απαγορεύεται η μουσική» των Άγγελου Αγγέλου & Έμης Σίνη, σε σκηνοθεσία Βαλεντίνας Παπαδημητράκη, ήρθε τη Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025 στο σχολικό μας συγκρότημα, με μια τρυφερή και χιουμοριστική ιστορία για τη φιλία, τη διαφορετικότητα, την ελευθερία και τον σεβασμό. Από τη Παιδική Σκηνή του Δη.Πε.Θε. Κρήτης,















Σε μια κατά τα άλλα ήσυχη πολυκατοικία, ο κύριος Ευδαίμων βάζει… τέλος σε κάθε ήχο.
Μέχρι που εμφανίζεται ο Αχιλλέας, ένας νεαρός μαέστρος που φέρνει τη μουσική – και τη ζωή – πίσω στο κτίριο, με τρόπους που κανείς δεν φαντάζεται.








Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, έμαθαν αρκετά και είχαν πολλά να αναστοχαστούν στη συνέχεια στη τάξη μας.
Ευχαριστούμε το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης!


Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

«Η ενίσχυση του προφορικού λόγου των παιδιών μέσω της ανάγνωσης και αφήγησης ιστοριών.»

 τη Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2025 και ώρα  17.30, στο χώρο του 26ου Νηπ/γείου Χανίων, είχαμε τη τιμή οι εκπαιδευτικοί των συστεγαζόμενων 12ου, 18ου και 26ου νηπιαγωγείων να παρακολουθήσουμε μια εξαιρετική διαδραστική επιμόρφωση από τη  κ. Ελένη  Βρετουδάκη  Med, PhD   Του Παιδαγωγικού τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Του Πανεπιστήμιου Κρήτης, Γάλλος – Ρέθυμνο.                         


 Η επιμόρφωση είχε τίτλο:

«Η ενίσχυση του προφορικού λόγου των παιδιών μέσω της ανάγνωσης και αφήγησης ιστοριών.»








Πραγματοποιήθηκε δια ζώσης  ενώ δόθηκε στις επιμορφούμενες υλικό για περαιτέρω μελέτη. Αυτή έγινε στα πλαίσια ενδοσχολικής επιμόρφωσης που συνδιοργάνωσαν  τα συστεγαζόμενα 12ο, 18ο και 26ο Νηπ/γεία Χανίων.











Σε αυτήν ενημερωθήκαμε για την επίδραση μιας διδακτικής στρατηγικής στις αφηγηματικές δεξιότητες των παιδιών νηπιαγωγείου. Η στρατηγική βασίστηκε στις αρχές της Αυτορρυθμιζόμενης Ανάπτυξης Στρατηγικής (ΑΑΑ) και προσαρμόστηκε για παιδιά νηπιαγωγείου.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ΑΑΑ ως μοντέλο διδασκαλίας βοήθησε τα παιδιά να αφομοιώσουν τη δομή της ιστορίας και τους επέτρεψε να την εφαρμόσουν αποτελεσματικά όταν τους ζητήθηκε να δημιουργήσουν μια προσωπική ή φανταστική ιστορία. Τα αποτελέσματα υπέδειξαν ότι το πολυεπίπεδο πρόγραμμα παρέμβασης που εμπλέκει τα παιδιά με διάφορους τρόπους (γλωσσικά, γνωστικά, συναισθηματικά) έχει θετικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της αφηγηματικής ικανότητας των παιδιών.

Ευχαριστούμε πολύ την εξαιρετική εισηγήτρια κ. Βρετουδάκη!!!