Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

Οι 12 μηνες και η κυρά Καλή








Στόχοι

Η δημιουργία ενός  βιβλίου το οποίο θα πάρουν τα παιδιά στο σπίτι τους με τα πρόσωπα ακάλυπτα σαν αναμνηστικό της τρέχουσας σχολικής χρονιάς στο 26ο Νηπιαγωγείο Χανίων.

Να αναπτύξουν την κριτική και δημιουργική τους σκέψη.


Να δραστηριοποιήσουν την φαντασία και εφευρετικότητα τους.

Να αναπτύξουν την αισθητική τους καλλιέργεια

Να αναπτύξουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη.

Να καλλιεργήσουν την γλωσσική τους έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο.

Εδώ μπορείτε να δείτε το ηλεκτρονικό βιβλίο.



https://www.flipsnack.com/gwniwtaki/12.html



Μεθοδολογία

Αρχικά τα παιδιά άκουσαν διάφορα παραμύθια προκειμένου να επιλέξουν πιο θα είναι αυτό που θα χρησιμοποιηθεί για τον συγκεκριμένο σκοπό.

Στη συνέχεια όπως είχαν μάθει χώρισαν το παραμύθι σε σκηνές.
Βρήκαν ποιοι θα ήταν οι ήρωες της κάθε σκηνής

Ποιο θα ήταν το φόντο.

Ποιο ρόλο θα έπαιρνε ο καθένας και τι ρούχα και αξεσουάρ θα φορούσε.

Τέλος έγινε η φωτογράφηση

Στη συνέχεια βρήκαμε ποιος είναι ο συγραφέας, ο εικονογράφος ο εκδότης και όποια άλλα στοιχεία θα έπρεπε να περιέχονται στο βιβλίο.





Με τις φιλαναγνωστικές δράσεις που πραγματοποιήσαμε σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, προσπαθήσαμε να αναπτύξουμε τη γλωσσική καλλιέργεια των μαθητών μας, να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις τους, να καλλιεργήσουμε την αισθητική τους, να αναπτύξουμε τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και τέλος να συμβάλλουμε στη συγκρότηση της προσωπικότητας τους. 
Τέλος, η οργάνωση μεταφηγηματικών δραστηριοτήτων για το βιβλίο όπως η ζωγραφική, η χειροτεχνία, το κουκλοθέατρο, η δραματοποίηση, η δημιουργία παραμυθιών, προσφέρουν εκτός από ψυχαγωγία και διέξοδο στη δημιουργική έκφραση των μαθητών μας.. Έτσι το βιβλίο σιγά – σιγά μετατρέπεται σε ένα ζωντανό σύντροφο στο παιχνίδι, στη χαρά και στην αναζήτηση της γνώσης.
Μέσα από εμψυχωτικές δημιουργικές δραστηριότητες τα παιδιά αφουγκράζονται τον εαυτό τους και τον κόσμο, δομούν την προσωπικότητά τους, διευρύνουν τα όριά τους, οικειοποιούνται το περιβάλλον τους, αναπτύσσουν τις γνώσεις τους σε σχέση με αντικείμενα, εκφράζονται και δημιουργούν (Αναγνωστοπούλου, 2001).