erasmus + KA1

«Καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία»




Το νηπιαγωγείο μας έλαβε έγκριση συμμετοχής στο Πρόγραμμα Erasmus +/Δράση ΚΑ1- Μαθησιακή Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2014-2015, στο σχέδιο με τίτλο . «Καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία»
Σε σύνολο 83 εγκριθέντων σχολείων έλαβε την 30η θέση με σκορ 95/100. Στη συγκεκριμένη Δράση συμμετέχει και το 3ο νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου Ρόδου, ενώ τα άλλα σχολεία είναι άλλων βαθμίδων.



ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
(Ι.Κ.Υ.)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΔΙΕΘΝΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ
ΕΝΩΣΗΣ
------
Αθήνα, 23/7/2014

Αρ. Πρωτ.: 7876



Με ευχαρίστηση σας ανακοινώνουμε ότι εγκρίθηκε η αίτηση που υποβάλατε στο Ι.Κ.Υ. σχετικά με τη συμμετοχή του 26o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ στη δράση “ Μαθησιακή Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης”, με κωδικό 2014-1-EL01-KA101-000493, τίτλο: «Καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία» στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+, το οποίο επιχορηγείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.



Tη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015, ώρα 17:00 στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων (Α. Παπανδρέου 70) στο πλαίσιο εορτασμού της Ημέρας της Ευρώπης και της προώθησης καινοτόμων δράσεων και της διάχυσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης, 'εγιναν παρουσιάσεις από σχολεία που υλοποίησαν ευρωπαϊκά προγράμματα το σχολικό έτος 2014-2015. Οι εκπαιδευτικοί του 26ου νηπιαγωγείου παρουσίασαν το δικό τους πρόγραμμα με το παρακάτω ppt.

https://drive.google.com/file/d/0B4uWlJrYjdC7Rkl3R3lvUk9CMjQ/view?usp=sharing



Η επιμόρφωση υλοποιήθηκε στην Λισαβώνα της Πορτογαλίας από το εκπαιδευτικό ίδρυμα  GREF EDUCATION 


Δημοσίευση στην τοπική εφημερίδα " Χανιώτικα Νέα", σχετική με την επιμόρφωση στην Λισαβώνα, στην οποία περιγράφεται περιληπτικά η επιμόρφωση.




http://www.haniotika-nea.gr/epimorfosi-sti-lisavona/



 To video όπως δημιουργήθηκε, με φωτογραφίες που εστάλησαν από τους επιμορφούμενους στον υπεύθυνο του επιμορφωτικού ιδρύματος  στην Πορτογαλια.  




Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος    erasmus + KA1 - Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων, εκπαιδευτικός από το σχολείο μας παρακολούθησε επιμορφωτικά μαθήματα από τις 23/2/2015  έως τις 28/2/2015, στο εκπαιδευτικό κέντρο CREF στη Λισαβώνα της Πορτογαλία. Στα μαθήματα συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και το θέμα ήταν  «ICT in Intercultural and Media Education». 


Εμφάνιση Costa de Lisboa.jpeg




Πριν την επίσκεψη έγινε ενημερωτική συνάντηση - συζήτηση με τους γονείς και εργαζομένους στο σχολείο μας. Με την ευκαιρία της ημέρας για την ασφάλεια στο διαδύκτιο εκτός των άλλων που ειπώθηκαν, εξηγήσαμε τον λόγο των δύο τύπων βιβλίων που δημιουργήσαμε. Αυτός που τα παιδιά φοράνε μάσκες είναι για να αναρτηθεί στο blog του σχολείου και να το κρατάμε δώρο στη Λισαβώνα και ο άλλος που φαίνονται τα πρόσωπα είναι για να βγει σε έντυπη μορφή και να το πάρουν τα παιδιά σπίτι τους.






Τα μαθήματα στο εκπαιδευτικό κέντρο ήταν ενδιαφέροντα, χρήσιμα και καλά προετοιμασμένα, πραγματοποιήθηκαν σε διαφόρους χώρους και περιελάμβαναν θεωρητική αλλά και πρακτική εκπαίδευση.


Κάποιες στιγμές από αυτήν την εμπειρία.















Γυρνώντας στα Χανιά τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν φωτογραφίες να ακούσουν και να χορέψουν με παραδοσιακή πορτογαλέζικη μουσική, να γευτούν λιχουδιές από Πορτογαλία και να δουν εργασίες των παιδιών στα εκεί νηπιαγωγεία. Τους άρεσαν ιδιαιτέρως και αποφάσισαν να φτιάξουν την ομαδική εργασία με το δέντρο του σχολείου και τη συνταγή από ένα παραδοσιακό γλυκό που είχαν γευτεί και τους άρεσε. Το γλυκό γεύτηκαν εκτός από τα παιδιά, συνάδελφοι, εργαζόμενοι και γονείς του σχολείου.
























Μετά την επίσκεψη το σχολείο ενημέρωσε 
την Σχολική Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής Ν. Χανίων,
την υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Ν. Χανίων 
και την Υπεύθυνη Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της Περιφέρειας Κρήτης.







Η κοκκινοσκουφίτσα σε 4 γλώσσες









« Ο όρος Διαπολιτισμική Εκπαίδευση δηλώνει μια διαλεκτική   σχέση, μια δυναμική διαδικασία αλληλεπίδρασης και αμοιβαίας αναγνώρισης και συνεργασίας ανάμεσα σε άτομα διάφορων εθνικών- μεταναστευτικών ομάδων» (Μάρκου:1997)


Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος erasmus + " Καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία" θα παρακολουθήσουμε επιμόρφωση  στο εκπαιδευτικό κέντρο GREF στη Λισαβόνα και  θα προσφέραμε το παραμύθι αυτό σαν δώρο - δείγμα της δουλειάς που κάνομε στο σχολείο στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης,
Τηρώντας τις βασικές αρχές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που είναι, Αποδοχή  και σεβασμός της διαφορετικότητας- Ισονομία,  Παροχή ίσων 

ευκαιριών, Αλληλοαποδοχή, αλληλοκατανόηση και 

αλληλεγγύη καλέσαμε σε συνάντηση τους γονείς των παιδιών  που κατάγονται από Ρουμανία, Συρία και Αλβανία αλλά και από Ελλάδα, συμφωνήσαμε να δημιουργήσουμε ένα έντυπο παραμύθι δοσμένο στις τέσσερις γλώσσες ενώ την εικονογράφηση θα αναλάμβαναν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.

Με τα παιδιά χωρίσαμε το παραμύθι σε σκηνές και βρήκαμε ποιοι ήρωες θα πρωταγωνιστούν στη κάθε σκηνή καθώς και το σκηνικό που θα τη πλαισιώνει.
Αποφασίσαμε και συζητήσαμε με τα παιδιά ότι θα βγάλουν δύο φωτογραφίες για κάθε σκηνή, μία με καλυμμένα πρόσωπα και μία με ακάλυπτα. Στο έντυπο παραμύθι που θα πάρουν σπίτι θα φαίνονται τα πρόσωπα, ενώ τα πρόσωπα θα είναι καλυμμένα σε αυτό που θα δοθεί σαν δώρο , αλλά και στην ηλεκτρονική μορφή του παραμυθιού που θα δημοσιευθεί στον ιστότοπο του σχολείου .


Βρήκαν τα ρούχα για να ντυθούν, έφτιαξαν μάσκες και άρχισαν τις πρόβες.





Οι γονείς έφεραν τα κείμενα και οι νηπιαγωγοί έκαναν την ηλεκτρονική επεξεργασία.Ο δαίμων της τεχνολογίας όμως έκανε τα λάθη του.  Επειδή η δωρεάν εφαρμογή δεν επέτρεπε περισσότερες των 15 σελίδων το παραμύθι χωρίστηκε σε 2 μέρη.


Το παραμύθι σε pdf στη μορφή που εκτυπώθηκε και θα βιβλιοδετηθεί με τη παρουσία και τη βοήθεια των παιδιών.



Το παραμύθι παρουσιάστηκε στα παιδιά και σαν κουκλοθέατρο, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν και να προσπαθήσουν να επηρεάσουν τους ήρωες.





Τι είναι η Σχολική εκπαίδευση ΚΑ1, μέσα από τη σελίδα του ΙΚΥ





Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2014 12:02

Σχολική Εκπαίδευση KA1

SXOLIKESnikokiky111.jpg
Η Δράση «μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης» προσφέρει την ευκαιρία σε στελέχη σχολικών μονάδων δημοσίων και ιδιωτικών φορέων (σχολεία) να βιώσουν μια μαθησιακή εμπειρία σε μια άλλη χώρα. Οι συμμετέχοντες μέσω των δραστηριοτήτων που προσφέρουν τα σχέδια μαθησιακής κινητικότητας έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους. Δίνεται επίσης η δυνατότητα να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, να έρθουν σε επαφή με μια νέα κουλτούρα και πολιτισμό και να αναπτύξουν το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

sxoliki_nikos_ka12.jpg
Τα σχέδια κινητικότητας επιτρέπουν στα σχολεία να δώσουν στα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού ευκαιρίες και κίνητρα για την απόκτηση νέων ικανοτήτων σε σχέση με τις ανάγκες του σχολείου. Η διεύθυνση των σχολείων πρέπει να έχει ενεργό ρόλο στον προγραμματισμό, την υποστήριξη και την παρακολούθηση του σχεδίου κινητικότητας. Για τη διασφάλιση και τη μεγιστοποίηση της επίδρασης των δραστηριοτήτων στην επαγγελματική εξέλιξη όλων των μελών του προσωπικού, τα σχολεία πρέπει να εξασφαλίζουν την επαρκή διάδοση των αποτελεσμάτων της κινητικότητας σε ολόκληρο το σχολείο και την ενσωμάτωση των ικανοτήτων που αποκτά το προσωπικό τους στη διδακτική πρακτική του σχολείου μετά το πέρας της κινητικότητας.
Το πρόγραμμα Erasmus+ υποστηρίζει τη μαθησιακή κινητικότητα του προσωπικού που:
  • εντάσσεται στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Ανάπτυξης για τον φορέα αποστολής ( με στόχο τον εκσυγχρονισμό και τη διεθνοποίηση της αποστολής του),
  • ανταποκρίνεται σε σαφώς καθορισμένες ανάγκες ανάπτυξης του προσωπικού,
  • συνοδεύεται από κατάλληλα μέτρα επιλογής, προετοιμασίας και παρακολούθησης,
  • διασφαλίζει τη δέουσα αναγνώριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων του συμμετέχοντος προσωπικού,
  • διασφαλίζει τη διάδοση και ευρεία χρήση των μαθησιακών αποτελεσμάτων εντός του φορέα.
Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων στα σχέδια κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης έχουν μόνο σχολεία (δηλ. ιδρύματα που παρέχουν γενική, επαγγελματική, ή τεχνική εκπαίδευση οποιουδήποτε επιπέδου προσχολικής έως και ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) που βρίσκονται σε χώρα του προγράμματος και αποστέλλουν προσωπικό στο εξωτερικό. Οιαιτήσεις υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά, ενώ η καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους ορίζεται σε ετήσια βάση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ανακοινώνεται στον Οδηγό για τους αιτούντες. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης μπορείτε να συμβουλευτείτε τον Οδηγό για την ορθή υποβολή των αιτήσεων.  
Φυσικά πρόσωπα δεν έχουν δικαίωμα άμεσης υποβολής αιτήσεως για επιχορήγηση.
Κάθε σχολική μονάδα υποβάλλει μια αίτηση για το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού που επιθυμεί να επιμορφώσει. Στο στάδιο της υλοποίησης του σχεδίου κινητικότητας, πρέπει να συμμετέχουν comenius_main_page_8.jpgτουλάχιστον δύο φορείς (ο φορέας αποστολής και τουλάχιστον ένας φορέας υποδοχής). Η διάρκεια του σχεδίου κινητικότητας μπορεί να είναι 1 ή 2 έτη ενώ η διάρκεια μιας δραστηριότητας μπορεί να είναι από 2 ημέρες μέχρι 2 μήνες(εξαιρουμένου του χρόνου διάρκειας του ταξιδιού). Ο αιτών καλείται να επιλέξει τη διάρκεια κατά την υποβολή της αίτησης, σύμφωνα με τον στόχο του σχετικού σχεδίου και το είδος των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.






9/10/2014-Hμερίδα για την διαχείριση των Εγκεκριμένων 

Σχεδίων Σχολικής Εκπαίδευσης /KA1 Erasmus





Η Εθνική Μονάδα ΙΚΥ στo πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+  πραγματοποίησε ενημερωτική ημερίδα για την οικονομική και τεχνική διαχείριση της υλοποίησης των σχεδίων Κινητικότητας της δράσης KA1 ERASMUS+ για το 2014, την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου και ώρα 9.30 π.μ. στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Λ. Εθνικής Αντιστάσεως 41, 14234 Νέα Ιωνία). 
Εκπρόσωπος του σχολείου μας παρακολούθησε την ενημερωτική ημερίδα.









Η ημερίδα μέσα από τη σελίδα του ΙΚΥ



Πέμπτη 23 Οκτώβρη 2014 

Συνάντηση γονέων στο 26ο Νηπιαγωγείο Χανίων


Αμέσως μετά το σχόλασμα συνάντηση γονέων, συζήτηση και ενημέρωση για το erasmus + και τα άλλα προγράμματα΄και  θέματα που αφορούν το νηπιαγωγείο μας. 


Ένας καφές μέχρι να μαζευτούμε 

Τα παιδιά δημιουργούν στην πλαϊνή αίθουσα και οι γονείς ερχόμενοι τα καμαρώνουν.

Οι γονείς παίρνουν ενημερωτικούς φακέλους και η ενημέρωση αρχίζει.