Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022

Φθινοπωρινά Φρούτα - Σταφύλι

 

Το περασμένο Σαββατοκύριακο οι γονείς μας, ύστερα από email που έλαβαν, με τη βοήθεια μας κάνανε μια λίστα με φρούτα Φθινοπώρου που μας αρέσουν. Πήγαμε μαζί στο μανάβικο, εμείς διαβάζαμε τη λίστα και αγοράσαμε τα φρούτα της επιλογής μας. Τη Δευτέρα τα πήγαμε στο σχολείο και μαζεύτηκαν τόοοοσα πολλά!!! Διαλέξαμε κάποια και τα πήραμε στη τάξη μας για να τα μελετήσουμε.


1) Σταφύλι - κρασί

Η κ. Μιμή μας έφερε αρκετά σταφύλια για να τα "πατήσουμε" και να φτιάξουμε το δικό μας μούστο.  Ο επιστήμονας μας από την ηλεκτρονική μας εγκυκλοπαίδεια μας εξήγησε πως γίνεται. 



 Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και πιάσαμε αμέσως δουλειά. Δεν ήταν πολύ εύκολο με τα χέρια. Τα καταφέραμε όμως, σουρώσαμε το μούστο και στο τέλος η κυρία μας , βοήθησε να βάλουμε το μούστο στα μπουκάλια - βαρέλια.


Μετά από λίγες μέρες ο Ξενοφώντας μας θύμισε ότι πρέπει να δούμε τι έγινε ο μούστος. Αυτό θα κάνουμε κάθε λίγες μέρες μέχρι να γίνει κρασί ή μήπως κάτι άλλο?

Ενθουσιαστήκαμε, παρότι η μυρωδιά που μυρίσαμε δεν ήταν ευχάριστη.


2) Σταφύλι - γλυκό σταφίδα

Ακολουθήσαμε προσεκτικά τη συνταγή.  Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες, διαλέξαμε τις καλές ρόγες, τις πλύναμε και τις βάλαμε στα ποτήρια. Τέλος κάθε ομάδα έβαλε 3 ποτήρια σταφύλι, 1 ποτήρι γλυκό και μισό φλυτζανάκι νερό στη κατσαρόλα. Τέλος κόψαμε από το μικρό μας κήπο ένα κλαδάκι αρμπαρόριζα  και το προσθέσαμε για άρωμα. Η κυρίες μας ανέλαβαν το ψήσιμο. 


 Την επομένη φάγαμε γλυκό και ήταν υπέροχο!! ΄



Προσφέραμε λίγο μαζί με μια κάρτα και στη γιαγιά μας σαν δώρο για τη γιορτή της. https://26nipchanion.blogspot.com/2022/10/blog-post.html



3) Το πρωινό μας έγινε πιο πλούσιο με τα φρούτα που φάγαμε.


4) Ψηφίσαμε για το αγαπημένο φρούτο της τάξης και μετά συμπληρώσαμε σε ατομικό φύλλο εργασίας το δικό μας αγαπημένο φρούτο. Είδαμε ακόμα πως γράφεται και προσπαθήσαμε να το διαβάσουμε.



5) Τραγουδι - εικονόλεξο

Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγουδάκι "τσιριτρι τσιριτρό". Για να θυμόμαστε τα λογια και να μη μπερδευόμαστε, φτιάξαμε ένα ωραίο εικονόλεξο και το κρεμάσαμε στη τάξη μας..




6) "Ο θεός Διόνυσος και οι Τυρρηνοί Πειρατές"

Η κυρία μας, μας διηγήθηκε το μύθο και συγχρόνως τον ζωγράφιζε. Δημιουργήθηκαν έτσι οι τρεις σκηνές του μύθου. 

Στη συνέχεια διηγηθήκαμε εμείς το μύθο με τη βοήθεια των εικόνων, βάλαμε τις εικόνες στη σειρά, τοποθετήσαμε τις λέξεις αρχή, μέση, τέλος πάνω σε αυτές. Τέλος απαντήσαμε σε ερωτήσεις και όπως πάντα κερδίσαμε τη κυρία μας.

Παρατηρήσαμε το αγγείο που παρουσιάζει το μύθο και το ζωγραφίσαμε.

 



7) Μάθημα Αγγλικών

Μάθαμε πως λέγονται στα αγγλικά τα φρούτα και πως το χρώμα τους. 

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι " Do you like fruits?"



8) Από το σπόρο στο δέντρο - μηλιά!

Αρχικά πήραμε πληροφορίες από βιβλία και στη συνέχεια βάλαμε στη σωστή σειρά τα στάδια ανάπτυξης μιας μηλιάς.