Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019

Αμυγδαλιά-Ο μύθος και η κρυμμένη Αλήθεια


 Στην αυλή του σχολικού μας συγκροτήματος υπάρχει μια αμυγδαλιά η οποία κάθε χρόνο μας δίνει την ευκαιρία να πετύχουμε κάποιους διδακτικούς και παιδαγωγικούς στόχους.  

  • Να εξοικειωθούν με την ομαδοσυνεργατική προσέγγιση της γνώσης αποκτώντας ρόλους μέσα σε ομάδες.
  • Να αναπτύσσουν οι μαθητές μας πρωτοβουλίες και κριτική ικανότητα, πραγματοποιώντας μικρές έρευνες και βγάζοντας συμπεράσματα.
  • Να τους ενθαρρύνουμε  να έχουν ενεργή συμμετοχή και ενθουσιασμό στην διδακτική διαδικασία.
  • Να αισθάνονται οι μαθητές ότι το μάθημα τους αφορά.
  • να αισθανθούν το πέρασμα του χρόνου, μέσα από τις αλλαγές που συμβαίνουν στο περιβάλλον, ( αμυγδαλιά, έδαφος, καιρικές συνθήκες) 
 Τον Φεβρουάριο αποφασίσαμε να διαβάσουμε τον μύθο της Αμυγδαλιάς μέσα από το βιβλίο " Οι μύθοι των Λουλουδιών". Αποφασίσαμε να ψάξουμε την κρυμμένη Αλήθεια του μύθου.













Βγήκαμε έξω και επιστρέφοντας δημιουργήσαμε την ομαδική ζωγραφιά που κάθε μήνα επαναλαμβάνουμε. 
Αμέσως μετά συνδέσαμε το μύθο με την πραγματικότητα.





Προκειμένου τα παιδιά να αισθανθούν το πέρασμα του χρόνου, παρατηρούμε τις αλλαγές που συμβαίνουν στο περιβάλλον, ( αμυγδαλιά, έδαφος, καιρικές συνθήκες) πραγματοποιούμε την παρακάτω δράση κάθε σχολικό έτος.

Κάθε μήνα μέχρι τον Ιούνιο επαναλαμβάνουμε τη παρακάτω δραστηριότητα. 
Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε πέντε σταθερές ομάδες. 
Κάθε μία παρατηρεί,φωτογραφίζει, περιγράφει και ζωγραφίζει τα αποτελέσματα της παρατήρησής της.
 Έτσι η μία ομάδα ασχολείται με τον κορμό, ή δεύτερη με τα κλαδιά, η τρίτη με τα φύλλα ή λουλούδια ή αμύγδαλα, η τέταρτη τον ουρανό ( καιρικές συνθήκες) και η πέμπτη το έδαφος. 







Οι ομαδικές εργασίες μπαίνουν σε χρονική διαδοχή και κάθε φορά πραγματοποιούνται συγκρίσεις.