Σάββατο, 1 Νοεμβρίου 2014

Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει




Αρχικά δείξαμε στα παιδιά ένα ppt που παρουσίαζε μια κότα που αφού μεγάλωσε τα κοτοπουλάκια της τους ανέθεσε την εργασία να φυλάξουν και να πολλαπλασιάσουν τα σποράκια ( φακές ) που φύλαγε στην αποθήκη της. Όλα αποφάσισαν ότι θα έπρεπε να φυτέψουν τα σποράκια για να γίνουν περισσότερα.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες καθορισμένης από εμάς σύνθεσης, καθώς υπήρχαν ποικίλες υποχρεώσεις που θα αναλάμβανε.

1η ομάδα : Το κοτοπουλάκι ήταν τεμπέλικο και βαριόταν να ποτίζει. ΒΑΡΙΕΜΑΙ, ΒΑΡΙΕΜΑΙ φώναζε...( βαριελεμένος)
Το φυτό θα μεγάλωνε χωρίς νερό. Τα παιδιά έκοψαν, κόλλησαν, ζωγράφισαν και έδωσαν όνομα στο κοτοπουλάκι 
Στη συνέχεια φύτεψαν τα σποράκια και το διάφανο ποτήρι-γλάστρα μπήκε στο κασπό που διάλεξαν.


2η ομάδα: Το κοτοπουλάκι δεν ήθελε να λερώσει τα ωραία φτεράκια του και χρησιμοποίησε βαμβάκι αντί για χώμα.ΣΙΧΑΙΝΟΜΑΙ, ΣΙΧΑΙΝΟΜΑΙ φώναζε....( σιχαλεμένιος)
 Το φυτό θα μεγάλωνε χωρίς χώμα. Τα παιδιά έκοψαν, κόλλησαν, ζωγράφισαν και έδωσαν όνομα στο κοτοπουλάκι  . Στη συνέχεια φύτεψαν τα σποράκια και το διάφανο ποτήρι-γλάστρα μπήκε στο κασπό που διάλεξαν.

3η ομάδα:Το κοτοπουλάκι ήταν φοβιτσιάρικο και αποφάσισε να κρύψει σε ένα κουτί τα σποράκια. ΦΟΒΑΜΑΙ, ΦΟΒΑΜΑΙ φώναζε... ( φοβιτσάρικος)
Το φυτό θα μεγάλωνε χωρίς φως.  Τα παιδιά έκοψαν, κόλλησαν, ζωγράφισαν και έδωσαν όνομα στο κοτοπουλάκι 
( βαριελεμένος). Στη συνέχεια φύτεψαν τα σποράκια και το διάφανο ποτήρι-γλάστρα μπήκε στο κασπό που διάλεξαν. Το φυτό τοποθετήθηκε σε ένα κουτί που η ομάδα ζωγράφισε το περιτύλιγμα.

4η ομάδα: Το κοτοπουλάκι δεν φοβόταν να λερώσει τα ωραία φτεράκια του, χρησιμοποίησε χώμα και αποφάσισε να το ποτίζε τακτικά και να το βάλει στο παράθυρο για να έχει φως. ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ, ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ φώναζε... ( δουλειά ) 
 Το φυτό θα μεγάλωνε με χώμα, φως και νερό. Τα παιδιά έκοψαν, κόλλησαν, ζωγράφισαν και έδωσαν όνομα στο κοτοπουλάκι  . Στη συνέχεια φύτεψαν τα σποράκια και το διάφανο ποτήρι-γλάστρα μπήκε στο κασπό που διάλεξαν.

Όλα τα φυτά τοποθετήθηκαν στο παράθυρο, το οποίο επειδή είναι ψηλά αποφάσίσαμε να τα κατεβάζουμε δύο φορές την εβδομάδα και τις σημειώσαμε στο ημερολόγιο για να μη ξεχνιόμαστε.

ΔΕΥΤΕΡΑ και ΠΕΜΠΤΗ. Η αγωνία μεγάλη......







Κόβουν, ζωγραφίζουν και δίνουν όνομα στα κοτοπουλάκια





Φυτεύουν τα σποράκια


 Βάζουν νερό.


Φυτεύουν στο βαμβάκι.


 Ζωγραφίζουν το περιτύλιγμα της κούτας.

Φυλακή στο κάστρο..........








  


   Το φοβιτσάρικο μπαίνει στο κουτί για ασφάλεια.....                                                                





Οι παρατηρήσεις καταγράφηκαν ατομικά από κάθε παιδί.

                     

Οι κουραμένοι γεωργοί τρώνε λίγα ποπ κορν για να πάρουν δύναμη.









1η μέρα παρατήρησης ( Πέμπτη )
Τα φυτά είχαν μικρές αλλαγές που εύκολα παρατήρησαν στα διαφανα ποτήρια -γλάστρες. Τα φυτά τοποθετήθηκαν ξανά στο παράθυρο, αφού πρώτα τα πότισαν όλα εκτός από τη γλάστρα του βαριελεμένου.




2η μέρα παρατήρησης

Κάθε ομάδα αφού παρατήρησε τα φυτά της, υπαγόρευσε στη νηπιαγωγό τις παρατηρήσεις της. Τέλος παρατήρησαν και μύρισαν  και τα υπόλοιπα παιδιά για να επιβεβαιώσουν ή όχι τις παρατηρήσεις της.
                                                        




Ο υπεύθυνος της ομάδος ζωγραφίζει τις παρατηρήσεις και όλοι μαζί υπαγορεύουν







Τα παρατηρούν και τα μυρίζουν όλοι










 Γίνονται οι απαραίτητες συγκρίσεις για να βγουν συμπεράσματα.


Η ομάδα εργατικό ποτίζει τα φυτά.
Τόοοσο ψηλά θα γίνουν γιατί έχουν νερό, ήλιο και χώμα.

Η ομάδα φοβιτσιάρικο ποτίζει τα κίτρινα φυτά της. Φταίει που δεν έχουν ήλιο λένε...







          2η καταγραφή, Οι ομάδες παρατηρούν περιγράφουν και ζωγραφίζουν. Η νηπιαγωγός γράφει το κείμενο που της υπαγορεύουν οι ομάδες.                                               




4η και τελευταία καταγραφή.
Οι ομάδες παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους τα αποτελέσματα της έρευνας της ομάδος τους,















Ατομικές καταγραφές: 

Κάθε ομάδα ζωγραφίζει τα φυτά της.


                                                      




1η καταγραφή












   Τελευταία  καταγραφή

Ομάδα: Δουλειά
( με χώμα, φως, νερό)








Ομάδα: Σιχαλεμένιος
(χωρίς χώμα)






Ομάδα: φοβιτσιαρικο
(χωρίς φως)







Ζουμπούλι

Πως φυτρώνει και αναπτύσεται ένας βολβός.


Κάποιους μήνες αργότερα............ το ζουμπούλι άνθισε ( 13/02//2015)