Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

"Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά" " Μεσόγειος: Η θάλασσα που μοιραζόμαστε"

 

2ος Θεματικός Κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων 

 θεματική ενότητα " Φροντίζω το περιβάλλον"  

Τίτλος "Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά".

 Πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων που υποστηρίζεται από το ΚΠΕ Βάμου

 Τίτλος  " Μεσόγειος: Η θάλασσα που μοιραζόμαστε".

Στόχοι μας στα πλαίσια αυτών των προγραμμάτων είναι:

Η γνωριμία των μαθητών με τη θαλάσσια ζωή και την βιοποικιλότητα της, η αναγνώρισης της οικολογικής αξίας της θάλασσας κι ιδιαίτερα της Μεσογείου, η ευαισθητοποίησή τους για τα προβλήματα της θαλάσσιας ζωής κι η ενεργοποίησή τους για την αντιμετώπισή τους.




Δραστηριότητα 1η

Ο Ξενοφώντας έφερε στο σχολείο μας δύο φίλους του που κατοικούν στη θάλασσα, τον καρχαρούλη και τον καβουράκη. Την ώρα που ήρθαν εμείς παίζαμε παιχνίδια σε ομάδες. Μας ζήτησαν να καθίσουμε και μας έκαναν μια ερώτηση." τι συμβαίνει όταν πετάμε σκουπίδια στη θάλασσα;" Εμείς είπαμε τι πιστεύουμε και η κυρία μας έφτιαξε ένα ιστόγραμμα.



Παραμύθι 

Ζητήσαμε από τη κυρία να μας διαβάσει το παραμύθι " ο Κίμωνας σε αποστολή διάσωσης" Μας άρεσε πολύ και αποφασίσαμε και εμείς να κάνουμε κάτι για τη θάλασσα και τα θαλάσσια ζώα.


Ασκήσεις Παρατηρητικότητας

Κάθε μέρα κάνουμε ασκήσεις παρατηρητικότητας και κερδίζουμε τις κυρίες μας. Σήμερα βρήκαμε τις διαφορές σε δύο εικόνες στο διαδραστικό πίνακα. Τώρα είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε δράσεις.



Δραστηριότητα 2η

Επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο Κρήτης

Εδώ μέσα από το βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα " Ο μαγικός θαλάσσιος κόσμος" ήρθαμε σε επαφή με τη θάλασσα και το οικοσύστημά της. 

Η επίσκεψη μέσα από παλαιότερη ανάρτηση μας. https://26nipchanion.blogspot.com/2022/11/blog-post.html


Δημιουργία προτάσεων

Γυρνώντας στο σχολείο ζωγραφίσαμε τις ιχνογραφίες που μας έδωσαν και με αυτές φτιάξαμε προτάσεις, σχετικές με τη θάλασσα.  Παίρναμε μια κάρτα από κάθε ομάδα και όλα ήταν εύκολα. Οι ομάδες ήταν. (ποιος, που, πότε, , τι)


Συλλαβές

Χωρίσαμε τα θαλάσσια ζωάκια που έχουμε σε ομάδες ανάλογα με τις συλλαβές τους.




Δραστηριότητα 3η

Επίσκεψη και έρευνα σε παραλία.

Η επίσκεψη αυτή μας ευαισθητοποίησε ως τα προβλήματα που προκαλούν τα σκουπίδια στη θάλασσα και μας ενεργοποίησε ως προς την αντιμετώπισή τους

Η δράση σε παλαιότερη ανάρτηση. https://26nipchanion.blogspot.com/2022/11/blog-post_13.html



.Δραστηριότητα 4η

Έρευνα με τη βοήθεια της οικογένειας μας.

Αποφασίσαμε να ζητήσουμε βοήθεια από την οικογένειά μας για να  βρούμε κάποια φωτογραφία που να δείχνει ένα ή περισσότερα προβλήματα  που αντιμετωπίζουν θαλάσσια ζώα, Τη συζητήσαμε στο σπίτι με τους γονείς μας και τη φέραμε στη τάξη σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή. Οι γονείς μας έλαβαν ενημερωτικό email για το τρόπο που θα έπρεπε να ενεργήσουν και έτοιμοι πια τη παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας. 



Στη συνέχεια είπαμε και ζωγραφίσαμε τι μας έκανε εντύπωση από όσα μάθαμε.



Δραστηριότητα 5η

Προστατεύουμε τη θάλασσα και τα θαλάσσια ζώα

Καλέσαμε στην παρέα μας ενα κοχύλι ,που μας βοήθησε να ακούσουμε τον ήχο της θάλασσας!Θυμήθηκαμε την συζήτηση μας για τα ζωάκια της θάλασσας και μιλήσαμε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν και ποιοι τους προκαλούν. Χωριστήκαμε σε ομάδες, με τις παλαμιτσες μας αγκαλιάσαμε  τη θάλασσα κ τα ζωάκια της ,ζωγραφισαμε και γράψαμε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε εμείς οι άνθρωποι προκειμένου να  προστατευσουμε τη θάλασσα και τους "φίλους" της ,μικρούς και μεγάλους!




Δραστηριότητα 6η

Αντικατάσταση αντικειμένων μιας χρήσης.

Οι φίλοι μας καρχαρούλης και καβουράκης έφεραν στο κουκλοθέατρο φίλους και μας είπαν μερικές προτάσεις για το τι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τους κινδύνους των θαλάσσιων ζώων.


Παρακολουθήσαμε από το Φωτόδεντρο το διαδραστικό video " Μακροβούτια με πλαστικά" https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11090και πήραμε τις αποφάσεις μας. 


Έτσι αποφασίσαμε να αντικαταστήσουμε το πλαστικό ποτήρι με γυάλινο το πλαστικό πιρούνι με μεταλλικό για να πλένονται το πλαστικό μπουκάλι με παγουρίνο, τη πλαστική τσάντα με πάνινη  και τη μάσκα μιας χρήσης με πάνινη. Συμπληρώσαμε και σχετικό φύλλο εργασίας.


 

Δημιουργία συνθημάτων

Παρακολουθήσαμε το video thw  ΕΣΔΑΚ Κρήτης: «Επιπτώσεις από τη ρύπανση των θαλασσών».

HelmepaGR: «OΓλάροςτηςHELMEPA - TVspot 2019».

Αποφασίσαμε και βγάλαμε τα δικά μας συνθήματα.



Δραστηριότητα 7η

Διάχυση αποτελεσμάτων και τελικό ιστόγραμμα.

Συμπληρώσαμε το αρχικό ιστόγραμμα και λέγαμε όταν χρειαζόταν τότε νομίζαμε... τώρα ξέρουμε...

Μεταμορφώσαμε τα βότσαλα που είχαμε μαζέψει από τη παραλία σε όμορφα ζωάκια ή ότι θέλαμε και τα κολλήσαμε σε παλιά κομμάτια παζλ. Σε ομάδες είπαμε ξανά σημαντικά συνθήματα και η κυρία μας τα έγραψε πάνω στα παζλ.  Ακόμα οι κυρίες μας έφτιαξαν όμορφα κάδρα με τα βότσαλα και τα ξύλα που είχαμε συλλέξει από τη παραλία.






Στην πολύ όμορφη συνάντηση που είχαμε με την περσυνή νηπιαγωγό κ. Ειρήνη Ζερβουδάκη, τους παλιούς μαθητές του που τώρα πηγαίνουν στη πρώτη δημοτικού και μεσω τηλεσυνάντησης με τη κ. Άννα Νικολακάκη, τους ενημερώσαμε για όσα είχαμε μάθει και τους δωρίσαμε τα μικρά μας δωράκια - συνθήματα.

Δείτε τη συνάντηση μας σε παλαιότερη ανάρτησή μας.

https://26nipchanion.blogspot.com/2022/11/blog-post_20.html



Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια μικρή ηχογραφημένη εκπομπή στο ραδιόφωνο για να ενημερώσουμε ακόμα περισσότερους ανθρώπους.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκπομπή μας στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://diktiosxolionchania.blogspot.com/2022/11/26.html