Σάββατο, 12 Μαρτίου 2016

Χάρτες, από τη τρισδιάστατη στη δισδιάστατη απεικόνηση


Την τρέχουσα σχολική χρονιά, το σχολείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο teachers4europe κατά τη διάρκεια του οποίου θα γνωρίσουμε τι είναι η ευρωπαϊκή ένωση και θα ασχοληθούμε με την έννοια της αλληλεγγύης μέσα από πίνακες ζωγραφικής, διαφόρων ευρωπαϊων ζωγράφων.



Θέλοντας να προετοιμάσουμε τα παιδιά στην ανάγνωση χαρτών, προκειμένου να γνωρίσουν τις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης,  ασχοληθήκαμε με την συγκεκριμένη θεματική.





Αρχικά προσανατολιστήκαμε στο χώρο της αίθουσας διδασκαλίας, με ανοικτά αλλά και με κλειστά μάτια.



 Αργότερα σε χαρτί που είχε το σχήμα της αίθουσας μας και με σημείο προσανατολισμού την είσοδο τοποθετήσαμε κάθε παιδί ένα 'έπιπλο από αυτά που υπάρχουν. Ο φίλος μας ο Ξενοφώντας μας επιβράβευε συνεχώς. Όταν τελειώσαμε, κάναμε το περίγραμμα στα τουβλάκια και διαβάσαμε το χάρτη που είχε σχηματιστεί. Τέλος γράφτηκαν τα ονόματα πάνω στα έπιπλα.




Η μητέρα συμμαθητή μας είναι τοπογράφος μηχανικός του δήμου Χανίων και της έγινε πρόσκληση να έρθει στο σχολείο μας. Εμείς χωριστήκαμε σε ομάδες και καταγράψαμε τα ερωτήματα που είχαμε για να τα θυμόμαστε.



 Την ημέρα της επίσκεψης η κ. Μαρινάκη ήρθε και μας έφερε διαφόρων ειδών μέτρα αλλά και τοπογραφικά διαγράμματα δρόμων και κτηρίων. Ακόμα είδαμε σε cd την τρισδιάστατη απεικόνιση των ίδιων δρόμων και κτηρίων, (όπως η διαμόρφωση του παλαιού νοσοκομείου Χανίων και νέα μορφή της οδού Χάληδων). Κάναμε συγκρίσεις.



Ακόμα είδαμε διαφόρων ειδών μέτρα και μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση αυτό που μετράει μεγάλες αποστάσεις.


Το σχεδιάγραμμα της αυλής του σχολικού μας συγκροτήματος που μας έδωσε η κυρία Μαρινάκη, μας έδωσε την ευκαιρία να προσανατολιστούμε σε μεγαλύτερο χώρο αλλά και να το συμπληρώσουμε με χρώματα. Στη συνέχεια φτιάξαμε ένα υπόμνημα για να ξέρουν όλοι τι σημαίνουν τα χρώματα που χρησιμοποιήσαμε. Την ευχαριστούμε πολύ γι αυτήν την εμπειρία.



Τις επόμενες μέρες μελετήσαμε διάφορους χάρτες μεταξύ των οποίων και το GoogleEarth, και εντοπίσαμε τον τόπο μας. Βάλαμε πινέζες στον διαδικτυακό και τουβλάκια ή μικρότερα αντικείμενα στους συμβατικούς χάρτες, ανάλογα με το μέγεθος που καταλάμβανε ο τόπος μας σε αυτούς.



Ακόμα συνθέσαμε ένα παζλ που ήταν ο παγκόσμιος χάρτης, με ή χωρίς την παρουσία προτύπου για να έχομε μια εικόνα της γης μας.