Παρασκευή 24 Ιουνίου 2022

Μικροί εξερευνητές - Πρόγραμμα Δεξιοτήτων

 

4ος Θεματικός Κύκλος:" Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία".

Υποενότητα: "STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική". Θεματική ενότητα:" Μικροί εξερευνητές»

Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, το Α αναφέρεται σε όλα τα αντικείμενα συμπεριλαμβανόμενης και της τέχνης-Art, Mathematics) και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου.

Ο 4ος κύκλος των εργαστηρίων Δεξιοτήτων ολοκληρώθηκε τους μήνες Απρίλιο - Μάιο με πολύ καλά αποτελέσματα. 

Τα παιδιά σε προγενέστερο χρόνο, είχαν αποκτήσει γνώσεις σχετικές με το πρόγραμμα συμμετέχοντας 

α) στην code week, πληροφορίες μπορείτε να πάρετε από παλαιότερη ανάρτησή μας. 

https://26nipchanion.blogspot.com/2021/10/code-week-crack-code.html

Για την προσπάθειά μας επιβραβευτήκαμε!


β)  Συμμετέχοντας
  •  αρχικά στο Διαδικτυακό Μαραθώνιο του Νηπιαγωγείου του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO με video. Σε αυτό το διαγωνισμό  το σχολείο μας διακρίθηκε και κλήθηκε να παρουσιάσει στο μαραθώνιο.
  • δια ζώσης στο περιφερειακό  Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 15 Μαΐου στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων

Πληροφορίες μπορείτε να πάρετε από παλαιότερη ανάρτησή μας. 

https://26nipchanion.blogspot.com/2022/05/26-wro-video.html


  •  Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα με ένα ιστόγραμμα όπου καταγράφηκαν οι πρώτες ιδέες και γνώσεις των μαθητών για τα μνημεία " Τι είναι μνημείο" (project based learning). 

  • Προετοιμασία για την επίσκεψη στο μουσείο.

Σε ατομικό φύλλο εργασίας και όχι στην ολομέλεια, τα παιδιά κατέγραψαν 'Τι θα δούμε αύριο κατά την επίσκεψή μας στο Ναυτικό μουσείο Κρήτης;" Τελειώνοντας παρουσίασαν τις απόψεις τους στους συμμαθητές τους.

 Μιλήσαμε ακόμα για το τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να κινηθούμε και να συμπεριφερθούμε στο μουσείο. 


 1ο εργαστήριο: Επίσκεψη και παρατήρηση των μνημείων Φρούριο Φιρκά, Μητρόπολη Χανίων και παλιός Φάρος Χανίων.

Τα παιδιά σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής εντόπιζαν κτήρια παλαιά και τα φωτογράφιζαν. 

Μητρόπολη Χανίων

Μπήκαμε μέσα στη Μητρόπολη μιλήσαμε για τη χρήση του κτηρίου και παρατηρήσαμε τις εικόνες, ενώ σταθήκαμε έξω και παρατηρήσαμε τη μορφή του.



Παλιός Φάρος Χανίων

Το παλιό φάρο τον παρατηρήσαμε από μακριά, είδαμε τη μορφή του και μιλήσαμε για τη χρήση του.



Φρούριο Φιρκά - Ναυτικό Μουσείο

Μπαίνοντας στο φρούριο παρατηρήσαμε τη μορφή του κτηρίου και μιλήσαμε για τη χρήση του. 



Επισκεφτήκαμε το Ναυτικό μουσείο και παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα του μουσείου " Μικροί ναύτες σε νέες περιπέτειες".


Μνημείο Κρι Κρι
Επειδή το μνημείο είναι σε κοντινή απόσταση από το σχολείο μας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να το ερευνήσουν και παρατηρήσουν λεπτομερέστερα.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες μεικτές ως προς το γνωστικό τους επίπεδο. Οι 1η κ 2η ομάδες ρωτούν διερχομένους για το μνημείο, ενώ οι ομάδες 3η,4η και 5η παρατηρούν και απαντούν οι ίδιες σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής σχετικές με τη κατάσταση του μνημείου.





         2ο εργαστήριο: Συλλογή πληροφοριών σχετικών με τα μνημεία και καταγραφή αυτών .

Στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έρχεται ένα ηχογραφημένο μήνυμα (voki) για τους μαθητές, μέσω του οποίου γίνεται η γνωριμία με την αποστολέα του γράμματος, την Αφροδίτη, η οποία είναι ξεναγός και είναι μια ομιλούσα μορφή avatar. Παροτρύνει τους μαθητές μέσα από μια σειρά διαδικασιών επίλυσης ασκήσεων και εύρεσης των απαντήσεων σε γρίφους (inquriry based learning), να κερδίσουν το δίπλωμα του «Βοηθού ξεναγού».

Εδώ είναι το μήνυμα από το avatar - ξεναγό Αφρδίτη.  https://tinyurl.com/y3v8xrg9

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες σκανάρoντας τον QR code που βρισκόταν στην άκρη ενός λαβύρινθου.


 

  Tα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες συνέλεξαν πληροφορίες για τα μνημεία που τους είχαν ανατεθεί με τη βοήθεια της οικογένειάς τους   και τις παρουσίασαν στην ολομέλεια.. Οι ακροατές έβρισκαν τις απαντήσεις στα ερωτήματα που τους τέθηκαν. Σε όλα τα μνημεία έπρεπε να βρουν τη χρήση, το υλικό και χρόνο κατασκευής του μνημείου, όλα τα στοιχεία γραφόταν από την εκπαιδευτικό για να τα συγκρίνουν στο τέλος.



3ο εργαστήριο: Κατασκευή μνημείων

Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες κατασκευάζουν με υλικά από τη γωνιά της επαναχρησιμοποίησης τρισδιάστατα τα μνημεία που ερεύνησαν, προκειμένου να τα τοποθετήσουν στις πίστες που θα κινηθεί το ρομπότ.

Για να δημιουργηθεί το άγαλμα ΚΡΙ ΚΡΙ εργάστηκαν όλα τα παιδιά μαζί. Πρώτα μαζέψαμε πέτρες από την αυλή, στη συνέχεια τις κόλλησαν για να σχηματιστεί η βάση, κόλλησαν ένα πλαστικό κατσίκι, το έβαψαν με το σωστό χρώμα και έβαλαν πήλινα κέρατα για να θυμίζει ΚΡΙ ΚΡΙ.


Τώρα ήρθε η ώρα να ανακαλύψουμε τις φάσεις κατασκευής του μικρού μας αγάλματος.






Ιστοριογραμμή μνημείων.  
Αφού δημιουργήσαμε τη γραμμή χρόνου μιας ημέρας στο σχολείο και μιλήσαμε για άλλες χρονογραμμές, τα παιδιά με τη βοήθεια των καταγραφών που είχαν κάνει, τοποθέτησαν τα μνημεία στη σωστή θέση στην ιστορική γραμμή.





4ο Εργαστήριο: Τα ρομπότ ταξιδεύουν

Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες προγραμματίζουν ρομπότ.

1η ομάδα: Ρομπότ είναι ένα παιδί που ακολουθεί τα βελάκια με τις εντολές που έχει τοποθετήσει ένας συμμαθητής του.

2η ομάδα: Ρομπότ είναι το mouse . ρομπότ και κάθε παιδί της ομάδας το προγραμματίζει για μία διαδρομή.

3η ομάδα: Ρομπότ είναι το Kids First Coding & Robotics, το προγραμματίζει όλη η ομάδα συνεργατικά. 

Κάθε ομάδα παρουσίασε στην ολομέλεια τις διαδρομές της.



5ο εργαστήριο: Δραστηριότητες περαιτέρω γνωριμίας με τα μνημεία και άσκηση στον προγραμματισμό.

1) Τα παιδιά φτιάχνουν ηλεκτρονικά παζλ διαβαθμισμένης δυσκολίας, στο διαδραστικό πίνακα, που παρουσιάζουν τα μνημεία που ερεύνησαν.

 


2) Με τη βοήθεια του ρομπότ συλλέγουν το όνομα ενός μνημείο.



3) Τα παιδιά ανακαλύπτουν το όνομα των μνημείων σε κρυπτόλεξα διαβαθμισμένης δυσκολίας, με βοήθεια ή όχι.  Αρχικά στον διαδραστικό πίνακα και μετά σε φύλλο εργασίας.








Δραστηριότητες διάχυσης των αποτελεσμάτων.

  • Επιστολή προς το δήμαρχο και επίσκεψη στο Δημαρχείο.

Τα παιδιά με τη βοήθεια μητέρας μαθητή του σχολείου μας που είναι δικηγόρος έγραψαν επιστολή προς το Δήμαρχο χανίων προκειμένου να διορθωθούν κάποια προβλήματα που αντιμετωπίζει το μνημείο και να αναρτηθούν πληροφορίες στην ιστοσελίδα του δήμου σχετικές με το μνημείο Κρι Κρι.


  • Επίσκεψη στο Δήμαρχο

Παιδιά, εκπαιδευτικοί και αρκετοί γονείς επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο Χανίων. 
Τα παιδιά παρέδωσαν την επιστολή με τα αιτήματά τους στο Δήμαρχο , συνομίλησαν μαζί του, κεράστηκαν και εισέπραξαν την υπόσχεση ότι θα φροντίσει για τη συντήρηση του μνημείου και την ανάρτηση πληροφοριών στην ιστοσελίδα του Δήμου σχετικών με το μνημείο. 
Περισσότερα στη ανάρτησή μας. https://26nipchanion.blogspot.com/2022/06/blog-post_26.html

Ο Δήμαρχος μιλάει σε ανοιχτή ακρόαση με τον αντιδήμαρχο Χανίων προκειμένου να ικανοποιήσει τα σοβαρά αιτήματα των μικρών μαθητών





Εδώ μια δημοσίευση σε τοπικό ηλεκτρονικό τύπο.
https://kriti360.gr/apokalypsi-aytos-einai-o-epomenos-dimarchos-chanion-pics/?fbclid=IwAR0WGDufb3ZsHDsrTE3D0oO_MH1jQQi5RUR0gYxxqKNUa3Lh4qcwkMgJugg

  • Δημιουργήθηκε ταξιδιωτική γωνιά η οποία εμπλουτιζόταν σε όλη τη πορεία του προγράμματος.


Τελειώνοντας το πρόγραμμα τα παιδιά αξιολόγησαν ατομικά τη διαδικασία και τις γνώσεις που κατέκτησαν.

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ενός ιδεογράμματος μέσω του εργαλείου coggle.it, αναφορικά με το ΄΄Μνημείο - Τι καινούργιο μάθαμε.΄΄, προκειμένου τα παιδιά να εκφράσουν τις σκέψεις και γνώσεις τους. Ανέφεραν βλέποντας τις αρχικές απόψεις τους από το 1ο ιδεόγραμμα " Τότε νόμιζα, τώρα ξέρω..." .


Δίπλωμα βοηθού ξεναγού, τελευταία δοκιμασία ήταν να χρωματίσουν και να διαβάσουν το δίπλωμα που άξια απέκτησαν.