Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022

Έντομα - μέλισσα

 Καθώς διασχίζαμε τον τελευταίο μήνα της Άνοιξης, τα έντομα στην αυλή μας έκαναν πάρτι! Για το λόγο αυτό η ενασχόληση με αυτά μάς κίνησε πολύ το ενδιαφέρον. Ξεκινήσαμε αναφέροντας έντομα που γνωρίζαμε και στη συνέχεια τα χρωματίσαμε με χρώματα που θα θέλαμε να είχαν... ίσως έτσι κάποια από αυτά να ήταν πιο συμπαθητικά



Στη συνέχεια αναλάβαμε μία αποστολή! Να ανακαλύψουμε με την ομάδα μας έντομα που υπάρχουν στην αυλή μας, να τα παρατηρήσουμε με τους μεγεθυντικούς φακούςκαι να τα καταγράψουμε και να τα παρουσιάσουμε στις άλλες ομάδες. Τι ωραία που είναι όταν κάνουμε μάθημα στην αυλή!



Η ανάγνωση του βιβλίου "Μια κάμπια πολύ πεινασμένη" μας μίλησε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας αλλά και τη λάθος διατροφή. Αποστολή μας ήταν να ανασυνθέσουμε την ιστορία με τις εικόνες που μας έδωσε η κυρία. Τα πήγαμε περίφημα!


Τον κύκλο ζωής της πεταλούδας τον αποτυπώσαμε, στη συνέχεια, τόσο σε φύλλο εργασίας όσο και σε μια κατασκευή με πλαστελίνη και μακαρόνια που χρωματίσαμε!



Η κυρία μας έδειξε όμως και ένα μαγικό! Το ξέρατε ότι εάν ζωγραφίσετε τη μία πλευρά ενός φίλτρου καφέ και την βρέξετε, το χρώμα περνάει και στην άλλη πλευρά! Με αυτό τον τρόπο και χρωματιστά μανταλάκια φτιάξαμε υπέροχες πεταλούδες που στόλισαν την τάξη μας 🙂


Ώρα να μεταμορφωθούμε εμείς τώρα σε πεταλούδες! Ξεκινήσαμε ως αυγουλάκια, γίναμε κάμπιες, φάγαμε πολλά φύλλα για να μεγαλώσουμε, μπήκαμε σε κουκούλι, δηλαδή γίναμε χρυσαλίδες, και όταν ήρθε η ώρα μεταμορφωθήκαμε σε υπέροχες χρωματιστές πεταλούδες και πετάξαμε μέσα και έξω από το σχολείο 🥰



Το έντομο όμως που βλέπαμε συχνότερα στην αυλή μας ήταν η μέλισσα 🐝 Εφόσον καταγράψαμε τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις μας για τις μέλισσες, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σχετικό με την κοινωνία των μελισσών.



Ανάμεσα στις γνώσεις μας καταγράψαμε και μία ερώτηση, την οποία αφήσαμε για το τέλος. Στην παρεούλα παρατηρήσαμε μια αληθινή κερήθρα που μας έφερε η κυρία και μιλήσαμε για την πολυάσχολη μέλισσα. Αναπαραστήσαμε τον χορό που κάνει προκειμένου να ενημερώσει τις άλλες μέλισσες για κάποια πηγή τροφής και αντιληφθήκαμε πόσο σημαντική είναι η δουλειά της για τα φυτά. Με αφορμή τα εξάγωνα κελιά της κυψέλης προσπαθήσαμε να σχεδιάσουμε όσα σχήματα γνωρίζαμε με μαρκαδόρους και φτιάξαμε παζλ με μέλισσες. Το τραγούδι "Η μέλισσα Σουσού', ήταν ένα ευχάριστο διάλειμμα από τις 'δύσκολες" εργασίες που μας έβαλε η κυρία



Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε τη δική μας κυψέλη με ρολά υγείας! Οι μέλισσες μεταμορφώθηκαν σε δαχτυλοκούκλες και βγήκαν στην αυλή να μαζέψουν νέκταρ και γύρη! Στη συνέχεια επέστρεψαν στην κυψέλη προκειμένου να φτιάξουν και να αποθηκεύσουν το μέλι τους.




Ώρα για μαθηματικά! Πόσες είναι όλες οι μέλισσες μαζί; Μπορώ να ξεχωρίσω τόσες όσες γράφει το χαρτί; Μπορώ να προσθέσω τις δύο ομάδες μελισσών; Και πάλι τα πήγαμε καταπληκτικά, όχι μόνο στην παρεούλα αλλά και αργότερα στην ατομική μας εργασία.




Μιας και μιλάμε για τις μέλισσες και το μέλι μας άνοιξε η όρεξη! Μετά το πρωινό μας λοιπόν, η κυρία μας μάς κέρασε φρυγανιές με μέλι από την Κρήτη μας! Ήταν πεντανόστιμο και γλυφαμε μέχρι και τα δάχτυλά μας!!!



Πώς φτάνει όμως το μέλι από την κυψέλη στο βάζο του σπιτιού μας; Ώρα για βίντεο! Και για να καταλάβουμε ακόμα καλύτερα τη διαδικασία αυτή, δημιουργήσαμε και τη ιστοριογραμμή της.




Καθώς αποκτήσαμε πολλές νέες γνώσεις, τις καταγράψαμε και τις συγκρίναμε με το αρχικό ιδεόγραμμα. Παρατηρήσαμε έτσι την απορία που είχαμε καταγράψει στην αρχή της θεματικής. Το γεγονός ότι ο μπαμπάς ενός μαθητή μας ασχολείται με την μελισσοκομία, μας έδωσε την ιδέα να του στείλουμε εκείνου την απορία. Την επόμενη μέρα, λοιπόν, ο μαθητής μας επέστρεψε πολύ χαρούμενος στο σχολείο με την απάντηση στα χέρια του!





☺️