Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2022

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου!

 8 Φεβρουαρίου 2022 Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου!

Φυσικά αφιερώσαμε τη μέρα στο θέμα αυτό γιατί τα παιδιά μας από τώρα είναι σημαντικό να μάθουν να προστατεύονται στο διαδίκτυο.


Ξεκινήσαμε κάνοντας μια καταμέτρηση των ψηφιακών συσκευών που έχει ο καθένας στο σπίτι, γράψαμε τους αριθμούς και τους βάλαμε στη σειρά, από τον μεγαλύτερο στον μικρότερο. Παρατηρήσαμε ότι τα κινητά και τα laptop νικάνε. Τι μπορούμε να κάνουμε με όλες αυτές τις συσκευές, λοιπόν; Να μπούμε στο διαδίκτυο ή όπως αλλιώς το είπαμε με τα παιδιά που το ξέρουν, στο ίντερνετ.
Η ιδέα των παιδιών για το ίντερνετ είναι ότι μας δίνει σήμα για να κάνουμε πράγματα. Καταγράψαμε λοιπόν όλα αυτά τα πράγματα που ήξεραν τα παιδιά ότι μπορούν να κάνουν.



Το γεγονός ότι στην ιστοσελίδα του σχολείου μας τα πρόσωπά μας δεν φαίνονται, μας έβαλε σε σκέψεις σχετικά με τους κινδύνους που υπάρχουν στο ίντερνετ.



Για τον λόγο αυτό παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο όπου με απλά λόγια η Αθήνα και το σκυλάκι της ο Ερμής μας εξήγησαν διάφορα πράγματα που πρέπει να προσέχουμε στο διαδίκτυο.







Αλλά και ένα χιουμοριστικό βίντεο της Κοκκινοσκουφίτσας στο Διαδίκτυο, όπου πέφτει στην παγίδα του λύκου.



Επίσης, μιλήσαμε και για την περίπτωση του bullying στο διαδίκτυο μέσα από ένα επίσης εκπαιδευτικό βίντεο, και το παρομοιάσαμε με το bullying στην πραγματική ζωή. Άλλωστε, όπως καταλήξαμε και στο τέλος, το ίντερνετ δεν είναι κάτι άλλο από έναν ψηφιακό κόσμο. Έναν κόσμο, που επειδή βρίσκεται πίσω από μια οθόνη, πρέπει να είμαστε πολύ πολύ προσεκτικοί πώς θα συμμετέχουμε σε αυτόν.


Ακόμα είδαμε πόσο εύκολο είναι να κινδυνεύσουμε παίζοντας
 χωρίς επιτήρηση και πόσο σημαντικό να ζητάμε τη βοήθεια




Μαζεύοντας τις νέες γνώσεις μας, θελήσαμε να ενημερώσουμε οποιονδήποτε έμπαινε στο σχολείο μας για τους κινδύνους που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Οδηγηθήκαμε λοιπόν, στη δημιουργία μίας αφίσας.



Με τη βοήθεια του θεατρικού παιχνιδιού, αναπαραστήσαμε κάποιες σκηνές που επιλέξαμε ότι θέλαμε να αναπαραστήσουμε και να αναστοχαστούμε.



Σε ατομικό φύλλο εργασίας γράψαμε και ζωγραφίσαμε τι μας αρέσει να κάνουμε στο διαδίκτυο. Παίζω, γράφω, βλέπω video, ζωγραφίζω κά ήταν οι απαντήσεις των παιδιών.